![Unreal Tournament](/media/lib/1/1170848170_658725-1aaa7f9226c3a8071419d0d3370cb539.jpeg)
Przemoc a reklama w grach
2 września 2009, 14:58Grupa europejskich i amerykańskich specjalistów odkryła niezgodną z intuicją zależność pomiędzy reklamą a przemocą w grze. Okazało się, że reklama w grze pełnej przemocy jest lepiej zapamiętywana, niż w grze, gdzie przemocy nie ma.
![](/media/lib/54/wirtualny-pokoj-e8f6ec8b1ccfede2a8e302a3901a3b37.jpg)
Pouczająca zabawa w chowanego
1 września 2009, 12:03Zabawa w chowanego, gra w Half-Life 2 i praca policji mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Dzięki badaniu metod ukrywania i szukania obiektów przez dorosłych, dotąd skupiano się raczej na dzieciach i zwierzętach, można ulepszyć zarówno środowiska wirtualne, jak i narzędzia stosowane przez organy ścigania.
![](/media/lib/53/sprzedawczyni-1b749ebe7b0e26e05e4ad6f66ddb8a71.jpg)
Kompetentna, ale nie atrakcyjna
17 sierpnia 2009, 11:05Kobiety są mniej skłonne kupić sukienkę, buty czy kostium kąpielowy, jeśli uważają, że sprzedawczyni jest atrakcyjniejsza od nich, czyli stanowi bezpośrednie "zagrożenie" (Journal of International Business and Economics).
![](/media/lib/52/papierosy-bf7537c4a6f8a981b0257297d23f8397.jpg)
Mylące opakowanie
28 lipca 2009, 12:10Większość palaczy uważa, że papierosy są bezpieczniejsze dla zdrowia, gdy na opakowaniu pojawiają się słowa "srebrny" lub "gładki", a opakowanie jest jaśniejsze i widnieje na nim rysunek czy zdjęcie filtra (Journal of Public Health).
![](/media/lib/8/1179240505_263674-df0aeeb9b070806cd386dd7c736048c6.jpeg)
Polacy współpracują z największymi
20 lipca 2009, 09:46Polska firma ArcaBit, producent marki ArcaVir, nawiązała współprace z międzynarodowymi firmami: AVG, Sophos i Symantec. Ma ona polegać na wymianie próbek szkodliwych obiektów, którą ArcaBit będzie prowadził z każdą z wymienionych firm.
![Główne wejście do kampusu Microsoftu](/media/lib/12/1184584892_404040-58bb0f8370053bfc40633a72608077f1.jpeg)
Apple do Microsoftu: wycofajcie reklamy
16 lipca 2009, 13:06Jak pamiętamy na słynną kampanię Apple'a "I'm Mac", Microsoft odpowiedział nie mniej znaną "Laptop Hunters". Jednak, jak się okazuje, walka pomiędzy oboma koncernami na tym się nie kończy.
![](/media/lib/51/sowa-df76a88dc241f60a0f121e9566a6f73e.jpg)
Naprawdę różni
24 czerwca 2009, 10:08Znaleziono znaczące różnice w działaniu mózgów rannych ptaszków (skowronków) i nocnych marków, czyli sów.
![© Intel](/media/lib/10/1182853386_379103-6df8e073e4ff985967678f19dbeab170.jpeg)
Intel zmienia nazewnictwo
18 czerwca 2009, 10:53Intel ogłosił nową strategię, która będzie skupiała się na marce Core. W związku z tym na rynek, obok już obecnych Core i7, trafią procesory Core i5 oraz Core i3, a niektóre marki, jak na przykład Centrino, znikną ze sklepów.
![](/media/lib/49/postrzeganie-61cfa79e2ca953a9bae31c20cdd22fdd.jpg)
Interesująca zmiana preferencji
20 maja 2009, 15:03Wydaje się, że najnowsza kampania marketingowa Microsoftu "Laptop Hunters", której celem było przekonanie klientów, iż przepłacają kupując komputer Apple'a, przyniosła spodziewane efekty. Przynajmniej jeśli chodzi o spostrzeganie wartości obu marek.
![](/media/lib/47/paski-reklamowe-2f488bd6fc5be5ced859e754f5ceee66.jpg)
Smakowe paski reklamowe
30 kwietnia 2009, 14:57Peel and Taste to nowa metoda reklamowania napojów i produktów spożywczych. Cieniutkie listki przypominają gumę do żucia lub paski odświeżające oddech. Są pakowane w przezroczystą folię. Wystarczy wziąć je do ust, by poczuć, jak smakuje interesujące nas piwo czy debiutująca marka chipsów.